
Grafenowy superczujnik
22 września 2014, 09:34Niezwykle czuły grafenowy biosensor umożliwia wczesne diagnozowanie pacjentów narażonych na rozwój nowotworów. Wstępne testy wykazały, że jest on 5-krotnie bardziej czuły niż obecnie wykorzystywane testy, a cała procedura trwa kilka minut.

Pierwsza piesza ofiara samochodów autonomicznych
20 marca 2018, 07:38W Tempe w stanie Arizona kobieta zginęła po tym, jak została potrącona przez autonomiczny samochód firmy Uber. To prawdopodobnie pierwszy przypadek zabicia pieszego na drodze publicznej przez samodzielnie poruszający się samochód osobowy.

Obowiązkowe rozmowy samochodów
27 kwietnia 2012, 16:13Amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Drogowego (NHTSA) rozpocznie testy systemu komunikacji pomiędzy samochodami. Jego zadaniem jest zmniejszenie liczby wypadków.

Powłoka z jaj wydłuża przydatność do spożycia łatwo psujących się owoców i warzyw
5 czerwca 2020, 11:55Jajka, które w innym razie zostałyby wyrzucone, można wykorzystać jako podstawę taniej powłoki ochronnej do owoców i warzyw. Jak podkreślają naukowcy z Rice University, cienka powłoka rozwiązuje sporo problemów producentów, konsumentów i środowiska.

Będzie szczepionka nad RSV?
14 sierpnia 2015, 10:23Pojawiła się nadzieja na opracowanie skutecznej szczepionki przeciwko szczególnie niebezpiecznemu dla niemowląt wirusowi RSV. To główny patogen odpowiedzialny za infekcje dróg oddechowych u dzieci i niemowląt. Poszukiwania szczepionki przeciwko RSV trwają od 50 lat

Głos prawie idealny
2 lutego 2009, 16:37Aaron mówi, że opracowana przez jego zespół technologia jest tak doskonała, iż sztuczny głos jest niemal nie do odróżnienia od głosu prawdziwego. Technologia IBM-a potrafi też zachowywać się odpowiednio do sytuacji.

Nowa definicja nudzenia się
1 października 2012, 13:06Psycholodzy przedstawili nową definicję nudzenia się. Wg nich pomoże to uwzględnić wszystkie wymieniane dotąd cechy tego zjawiska, a także połączyć różne perspektywy teoretyczne.

Gdy czujemy się źle, bo jest nam źle, może być jeszcze gorzej...
11 sierpnia 2017, 15:49Presja, by czuć się dobrze, sprawia, że ludzie czują się jeszcze bardziej przybici. Akceptacja gorszych nastrojów może zaś oznaczać, że w dłuższej perspektywie czasowej samopoczucie będzie lepsze.

Gry jednak mogą szkodzić
3 marca 2010, 12:30Spór o to, czy i w jaki sposób pełne przemocy gry wpływają na dzieci i młodzież, wciąż nie został rozstrzygnięty. Obecnie ważkie argumenty podał Craig Anderson profesor psychologii z Iowa State University.

Gry nie czynią gorszym
10 lipca 2014, 13:34Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo